Dodany: 2010-09-16 14:49:18
 

Pilnuj ilości posiłkówIlość posiłków to sprawa, o którą tak naprawdę nie dbamy i do której nie przywiązujemy większej wagi. Dodatkowe posiłki, spożywane między głównymi daniami małe przekąski to nic innego jak zbędne, odkładające się kalorie. Wszystko co zjemy powyżej odpowiedniej dla nas ilości kalorii to odkładające się pokłady tłuszczu.

 

Jeżeli chcielibyśmy ograniczyć nasze posiłki powinniśmy zastosować się do tabeli kalorii oraz piramidy zdrowia. Ustalając wielkość i ilość posiłków, weźmy pod uwagę produkty z najniższej części piramidy, czyli takie których powinniśmy spożywać najwięcej. Im wyższe jej partie, tym mniejsze ilości pokarmów powinny znajdować się w naszym menu. Jeżeli oprócz poprawy naszego zdrowia chcielibyśmy schudnąć, najwyższe części piramidy zdrowia są dla nas absolutnie zakazane.

Najbardziej korzystną ilością posiłków jest 5 i obowiązująca zasada: częściej ale mniej. Pamiętajmy o zjedzeniu sytego śniadania, drugiego śniadania w postaci owocu lub jogurtu i obiadu niskokalorycznego. Podwieczorkiem powinna być mała przekąska, np. garść orzechów lub suszonych owoców. Kolacja niskokaloryczna.

Dodaj nowy komentarz do artykułu Pilnuj ilości posiłków
Nick: